1 Eylül 2007 Cumartesi

Efe Jr.

Efe Jr. bir önceki yazımda anlattığım Efe'den sonra aldığımız ikinci kurt köpeğimiz oldu. Bir sene süren bir aradan sonra sonunda ikinci bir köpeği almaya ailemi ikna etmiştim. İlkinin acısından sonra bu sefer artık yurt dışından gelen köpek kandırmacasını yaşamamak için Türkiye doğumlu anne ve babasını görebileceğimiz bir yerden almak istedik. Ayrıca annesinin vereceği sosyal eğitimi alması için en az 4 aylık olması gerekiyordu. Haftalardır gazete ilanlarını teker teker arayıp bilgi alıyordum. Aradığım bir ilanda Silivri tarafında oturan bir ailenin iki kızıl kurt köpeğinin yavruları olduğunu öğrendim. O günlerde üniversitede final haftası olduğu için evden dışarı çıkamıyordum. Belki bakarlar diye ilanı bizimkilere gösterdim. Bizimkiler dışarı çıktı, ben ise evde ders çalışmaya kaldım. Akşam üstü telefonda ilandaki yere uğradıklarını ancak almadıklarını söylediler. Eve geldiklerinde ise ne göreyim, o sırada TVde oynayan komedideki küçük Hüsamettin'in ortadan ayrılmış saçları gibi duran kulakları ve kocaman bir gıdışı ile yumuşacık tüylere sahip, tertemiz yavru köpek kokan bir ufaklık... Tam istediğim gibi olmuştu bu sefer ve fazlasıyla. Efe'nin yerini almayacaktı ama kalbimizde ona da bir yer açıyorduk. Efe büyürken yine tüm aşılarını, pire damlalarını oldu. Bir yandan da birlikte okuldan dönünce çeşitli oyunlar oynuyorduk. Top peşinde koşma, halat çekiştirmece, kovalamaca derken zamanla daha karmaşık oyunlara başladık. Evin etrasında bir tur koşup aynı yoldan tekrar geri gelme, futbol, koklatılan cisimler etrafta saklanınca bulma gibi oyunları favorisi oldu. Efe'nin tüm eğitimini aldığım kitaplardan öğrendiklerim ile kendim verdim. Ses komutu ile otur, yat, bekle, gel, ye, dur, yürü, getir, bırak, atla, tut, içeri gir, koş getir yanısıra el işaretleri ile de bazılarını yapmaya başladı. Pozitif köpek eğitimini o kadar sevdim ki internetten özellikle bu konuda kitaplar ısmarladım. Türkiye'de düzenlediğimiz bir hobi fuarında katılımcılarımız arasında yer alan Stardogs Positive Training ile de tanışınca özellikle yumuşak, nerdeyse sesi çok az kullanan komutlar Efe'nin özellikle beni daha çok dinlemesini sağladı. Efe bugün 5,5 yaşında koca patili, benimle devamlı oyun oynamak isteyen, babamın elinden her gün meyvasını yiyen, annemin onu sevmesinden çok hoşlanan, evimizin koruyucusu yakışıklı bir alman kurdu oldu.

Hiç yorum yok: