12 Şubat 2008 Salı

Çiğ beslenmenin temel oranları nedir?


Aşağıdaki oran çiğ beslenme genel ilkelerini yansıtıyor:
-% 80 Et (Kas, yağ, deri, doku, eklem, yürek, dil)
-% 10 Kemik (Vitamin D)
-% 5 Karaciğer (Vitamin A, dikkat akciğer değil)
-% 5 Organ eti (barsak, yürek ve dil dışındaki diğer organ etleri)
-Somon balık yağı (Günlük 500-1000mg omega-3)

Ben kedilerime sadece pişmemiş çiğ et, tavuk, ciğer, organlar, kabuklu yumurta, tuzsuz peynir, yoğurt, balık yağından oluşan bir diyet uyguluyorum. Pişmiş besinlerin besleyici değerleri azdır.

Ancak eğer illa çiğ beslenmenin yanında ödül olarak pişmiş ev yemeklerinden de vermek isterseniz oranlarınızı aşağıdaki gibi güncelleyin.

-% 50-60 Kemikli etler (tavuk, kuzu, dana, domuz, balık, tavşan, av hayvanı eti vb.)
-% 10-15 Aynı hayvanların etleri (yürek, dil, kas, deri, doku, yağ vb.)
-% 10-15 Sakatat organ etleri (% 5 ciğer, geri kalanı böbrek, mide vb.)
-% 10 ev artıkları (domates, salça ve soğansız)
-Somon balık yağı (Günlük 500-1000mg omega-3)

Bu oranlar çiğ beslenmenin temellerini oluşturuyor. Oranların toplamı %100’e denk geliyor. Hesabınızı bir mutfak tartısı alıp 100gr üzerinden yapabilirsiniz. Çiğ beslenme ile ilgili bloglarım devam edecek...

1 yorum:

Eda Can dedi ki...

Blogunuzu çok beğendim Başak Hanım,ben de birkaç gün önce açtığım bloğumda insan ve hayvan doğal beslenmesi üzerine paylaşımlar yapmayı düşünüyorum.Özellikle hayvanlar konusunda yazdıklarınız Amerika'da yaşayan bi arkadaşımdan öğrendiğim bilgilerle aynı tamamen.Bu bilgileri paylaşan 1-2 kişi olduğunu biliyordum fakat size ilk kez rastladım.Ve çok sevindim,umarım tüm hayvan sahipleri bir gün bu gerçekleri öğrenir.Sevgiler...