3 Kasım 2007 Cumartesi

Holistik hayvan bakımı

Holistik yöntemlerle hayvan bakımı son yıllarda yurt dışında artık pek çok hayvan severin geleneksel yöntemler olan ameliyat, ilaçlar ve kimyasallar yerine doğal yöntem olarak tercih ettikleri bitkisel takviyeler, nosodelar, çiğ beslenme gibi uygulamalardan oluşuyor. Amazon.com'da doğal yöntemlerle hayvan bakımı üzerine pek çok kitap bulunuyor. Hayvanlarıma tüm aşıları, pire ilaçlarını yaptırırken okuduğum bir kitapta yazan bu yeni yollar benim de hayvan bakımına bakışımı değiştirdi. Hatta şimdiye kadar doğru ve iyi olarak nitelendirilen pek çok yöntemin aslında uzun vadede hayvan sağlığını bozan şeyler olduğunu öğrendim. Hatta evcil hayvanlar yahoogrouplarına girince binlerce hayvan severin bu yöntemleri izlediğini keşfettim. Tabii ben de hemen şu anda sayısı 20yi aşkı gruba üyeyim ve hayvan bakımı, beslenmesi, aşılar konusunda günlük olarak kendi sorularıma cevaplar aradığım pek çok kişi ile yazışıyorum. Şu anda köpeğim ve kedilerimi aşıları tamamlandı, gereksiz yıllık aşılarını yaptırmıyorum. Kedilerimi yaklaşık bir aydır çiğ beslenme ile besliyorum ve gördüğüm tüy, canlılık değişimi inanılmaz. Bu bölümde sizlere bulduklarımı paylaşmak istiyorum.

Hiç yorum yok: