16 Eylül 2007 Pazar

Stardogs Pozitif Köpek Eğitimcileri Akademisi'nde bir gün

Köpek Eğitimi ile köpek sahibi olduğum zamandan beri ilgileniyorum. Hatta köpeklerimiz Efe ve Efe Jr. eğitimlerini de ben verdim. Sadece sevgi ve pozitif ödüllendirmeyi kullandığım eğitim yöntemi şu an tüm dünyadaki ev hayvanları eğitiminde kullanılıyor. Son 10 senedir uygulaması artan pozitif eğitim yöntemleri ile artık hayvanlara vurarak, çekiştirerek yada bağırarak eğitim verme dönemi sona ermiş oldu. İnternet'ten ısmarladığım kitaplardan takip ettiğim bu yöntemin Türkiye'deki uygulayıcısı ve köpek eğitmenleri yetiştiren grubu da Stardogs Positive Training.

Stardogs Pozitif Köpek Eğitimcileri ile arkadaşlığımın temelini 2004 senesinde firmamızın gerçekleştirdiği, organizasyonunda aktif rol aldığım HOBİZ Keyifli İş ve Yaşam fuarı sırasında atmış olduk. Fuarımıza katılan Stardogs firması, Türkiye'de pozitif köpek eğitiminin ve bu eğitimi uygulayan köpek eğitmenleri yetiştirmenin ilk adımlarını HOBİZ fuarı sırasında attı. Stardogs aslında Yunanistan merkezli bir firma. Köpeklerin yatıştıran beden dillerini keşfeden ve çalışmaları ile köpek eğitimi konusunda çığır açan Uluslararası Köpek Eğitimcisi Turid Rugaas'ın pozitif köpek eğitimi yöntemlerini takip ediyorlar. 16 Eylül, Cuma günü de Stardogs Türkiye Direktörü sevgili Mehveş İpek beni Köpek Eğitimcileri Akademisinin bir dersine davet etti. Yunanlı ortağı Profesyonel Köpek Eğitimcisi Yiannis Arahovitis tarafından verilen eğitim gününde Türkiye'de köpek eğitimi konusunda bilinçlenmeye katkıda bulunmak isteyen genç bir ekip ile karşılaştım. İşin enteresan tarafı köpek eğitimcisi olmak isteyen bayanların ağırlıklı olmasıydı. Benin de kendimi anlatmam için bana söz vermeleri tam bir sürpriz oldu. Bol gülerek
eğlenceli ve keyifli bir şekilde doğal yöntemlerle hayvan bakımı ve sağlığı konusunda araştırdıklarımı grup ile paylaştım. Şu an 6 aylık eğitimlerinin bitmesine ve mezun olmalarına az kaldı. Bir sonraki grubun eğitimi ise Aralık'ta başlayacak. Her zaman gönülden desteklediğim ve başarılarına inandığım Mehveş ve Yiannis'e öğrencilerine bir konuşma yapma şansını bana verdikleri için çok teşekkür ederim. Bakarsınız Aralık ayındaki eğitimlere ben de katılıyor olurum :)

Hiç yorum yok: